[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_tour][vc_tab title=”Dojrzałość szkolna” tab_id=”1430419116-1-29″ bgcolor=”greydark”][vc_column_text]Miękkie lądowanie w szkole
Dojrzałość szkolna

Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym
Słownik pojęć używanych w opiniach poradni psychologiczno-pedagogicznej
Leksykon pojęć psychologiczno-pedagogicznych

E-book_Rodzicielstwo 

 

 

Nasza szkoła pozostaje pod opieką Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej przy ulicy Felińskiego 15.[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Dzieci o specjalnych potrzebach” tab_id=”1430419660343-3-6″ bgcolor=”yellow”][vc_column_text]Ukazała się II seria wydawnicza One są wśród nas, przygotowana na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej, w ramach rządowego programu Bezpieczna i Przyjazna Szkoła, we współpracy z Ministrem Zdrowia oraz Pełnomocnikiem Rządu do spraw Równego Traktowania.

Seria One są wśród nas zawiera szczegółowe informacje dla pedagogów i opiekunów na temat postępowania z dzieckiem przewlekle chorym w szkole i w przedszkolu. Pakiet składa się z siedmiu książeczek, których autorzy poruszają tematy dotyczące problemów życia psychicznego dzieci i młodzieży:

Serdecznie zapraszamy do lektury!
Irena Namysłowska, Dziecko z zaburzeniami psychotycznymi w szkole
Monika Turno, Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu
Anita Bryńska, Tomasz Wolańczyk, Dziecko z zaburzeniami tikowymi w szkole i przedszkolu
Tomasz Srebnicki, Tomasz Wolańczyk, Dziecko z ADHD w szkole i przedszkolu
Gabriela Jagielska, Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu
Gabriela Jagielska, Dziecko z zaburzeniami odżywiania w szkole i przedszkolu
Ida Derezińska, Monika Gajdzik, Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i przedszkolu

[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Profilaktyka” tab_id=”1430419497363-2-0″ bgcolor=”greydark”][vc_column_text]Bezpieczne media – przewodnik dla rodziców[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Dzieci niepełnosprawne” tab_id=”1430419880008-4-10″ bgcolor=”yellow”][vc_column_text]Praktyczny poradnik savoir-vivre wobec osób niepełnosprawnych
Warszawski informator dla osób niepełnosprawnych i ich rodzin
[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Dieta przed egzaminem” tab_id=”1430419116-2-91″ bgcolor=”greydark”][vc_column_text]Co jeść przed egzaminem? „Dużo jajek, białka i kwasów omega 3”

– Gdy przychodzi godzina zero, jak mam egzamin pisemny czy ustny, pojawia się ogromny stres. Całkowicie blokowane jest uczucie głodu i tu musi się włączyć zdrowy rozsądek – mówiła w TVP Info Agnieszka Piskała, specjalistka ds. żywienia.
– Jeżeli zjemy duży, obfity posiłek, to cały organizm skumuluje energię na strawienie tego co jest w żołądku – mówi Piskała. Przestrzega jednak również przed popadaniem w skrajność i kompletnym zaprzestaniu jedzenia. Apeluje – przede wszystkim do rodziców – żeby dopilnowali, aby ich dzieci przed przystąpieniem do egzaminu zjadły lekkie, ale pożywne śniadanie. – Na co dzień jestem przeciwnikiem śniadań na słodko, jednak w dniu egzaminu jestem jak najbardziej za. Można zjeść np. omlet z dżemem. Warto jest też wypić melisę lub rumianek z łyżką miodu – mówi Piskała.
– Musimy zachęcić młodych ludzi, żeby jedli dużo jajek, dużo białka, dużo kwasów omega 3 – mówi dietetyczka. Poleca „podjadanie” np. orzechów włoskich, bogatych w ten kwas.

Unikajmy napojów energetycznych

– Młodzi ludzie często uważają, że to jest szybkie i doraźne rozwiązanie natomiast efekt może być zupełnie odwrotny – przestrzega Piskała. – To nie przysporzy nam dodatkowej energii na myślenie, a może spowodować problemy – dygot, roztrzęsienie, palpitacje serca – dodaje.

Dietetyczka poleca za to środki zawierające przede wszystkim magnez i witaminy z grupy B.

– Magnez ma działania uspokajające, dlatego często sięgamy po czekoladę podczas nauki – mówi Piskała.

Odwrót od żywności wysoko przetworzonej

Podczas konsultacji z dietetyczką, rodzice najczęściej pytali o to jak zmodyfikować dietę dziecka przed egzaminem i jak dane produkty wpływają na organizm.

– Były pytania o cukrzycę, o to jak karmić dzieci przed egzaminem, o której powinien być ostatni posiłek żeby w nocy organizm się zregenerował – mówi Piskała.

– Temat jest ważny. Martwi mnie niski poziom wiedzy – powinniśmy być bardziej otwarci na to co nasze dzieci jedzą w szkole, na co wydaja pieniądze. Ostatnia rzecz, o której myśli dziecko, to że coś ma być zdrowe. Dla niego to ma być przede wszystkim smaczne – zwraca uwagę Piskała.

Dietetyczka podkreśla jednak, że świadomość żywieniowa wzrasta wśród dorosłych, ale i młodych ludzi.

– Odwrót od żywności wysoko przetworzonej – zaczynają wracać do tego co sami jedli w młodości, bo wiedzą, że ta żywność, która jest teraz niekoniecznie wszystkim służy – mówi Piskała. – Młodzi ludzie zaczynają sami gotować i przygotowywać sobie posiłki, także ten trend odchodzi od szybkiego, łatwego jedzenia – dodaje.[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Dziecko w rozwodzie” tab_id=”1449563114154-5-9″ bgcolor=”yellow”][vc_column_text]

Zapraszamy do zapoznania się z poradnikiem, który pomoże dziecku i dorosłym przetrwać trudny czas rozwodu rodziców.

Dziecko w rozwodzie – poradnik dla rodzicow[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Prawo dziecka do szacunku” tab_id=”1449563544653-6-4″ bgcolor=”greydark”][vc_column_text]

„Prawo dziecka do szacunku” – książka autorstwa Janusza Korczaka wydana nakładem Rzecznika Praw Dziecka. Zawiera deklarację praw dziecka – w tym najważniejsze prawo dziecka, prawo do szacunku. Ta cienka książeczka powstawała w ciągu wielu lat niestrudzonej pracy pedagogicznej i wychowawczej Starego Doktora. Korczak żąda w niej dla dziecka nie tylko prawa do szacunku, ale także prawa do jego niewiedzy, do pracy poznania czy własnego budżetu. Uczy nas, dorosłych, jak postępować z młodym człowiekiem, jak go wychować ale przede wszystkim, jak szanować jego prawa i uczyć go szacunku dla innych.

Prawo dziecka do szacunku[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Jak kochać dziecko. Dziecko w rodzinie.” tab_id=”1449564099451-7-9″ bgcolor=”yellow”][vc_column_text]

„Jak kochać dziecko. Dziecko w rodzinie” – książka autorstwa Janusza Korczaka wydana nakładem Rzecznika Praw Dziecka. Jest to pierwsza z czterech części eseju o wychowaniu „Jak kochać dziecko”. Stanowi przemyślenia, jakie Korczak spisał podczas pobytu na frontach I wojny światowej, gdzie pracował jako lekarz. W swoim eseju pisze o rzeczach podstawowych: rodzeniu dzieci, wychowaniu ich i mądrej miłości. Uczy takiego patrzenia na dziecko, by dostrzec i zrozumieć jego potrzeby.

Jak kochać dziecko. Dziecko w rodzinie.

[/vc_column_text][/vc_tab][/vc_tour][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_empty_space height=”60px”][/vc_column][/vc_row]

Skip to content