Nasze

arcydziełka

Galeria prac 2017/2018

U nas nigdy nie jest nudno!
Dzieci, które uczęszczają każdego dnia do świetlic szkolnych rysują, malują, wyklejają, grają, czytają i rozmawiają. Uczą się, dyskutują, odrabiają lekcje, oglądają i słuchają i kiedy tylko jest taka możliwość spędzają czas na świeżym powietrzu.

 

Sensoplastyka, czyli czemu dzieci tak lubią się babrać
Całe „babranie” jest jak najbardziej naturalną potrzebą dziecka i w dodatku jest zdrowe dla jego rozwoju. Przecież dzięki temu rozwijają się zmysły – najbardziej pewnie dotyk, bo przecież coś jest mokre, coś suche, coś gładkie, coś ciężkie, śliskie, coś się do rąk przykleja, a coś nie… Ale też inne zmysły mają swój udział w takiej zabawie – wzrok, słuch, węch, a często i smak. Poza rozwojem zmysłów, dziecko ma szansę również rozwijać małą i dużą motorykę. A jeśli chcemy, możemy jednocześnie wzbogacać dziecięce słownictwo i pomagać mu lepiej rozumieć otaczający go świat – wystarczy brać udział w zabawie i opisywać wszystko to czego dziecko doświadcza. 
Sensoplastyka, bo o niej mowa to takie sensoryczne podejście do plastyki. Połączenie doznań dotykowych ze wzrokowymi (mocne kolory), zapachowymi, słuchowymi i smakowymi (bo wszystkie produkty używane do tworzenia arcydzieł są jak najbardziej naturalne i jadalne). Z tych wszystkich stymulujących zmysły składników w czasie zabawy powstają prawdziwe arcydzieła.
Nasi uczniowie jak zwykle chętnie podjęli się nowego wyzwania, pod okiem Pani Celiny  i Pani Kasi powstały ciekawe prace. 
Oto dzieła klas 3b i 3f 

Oko w oko z rybkami. 
W naszej świetlicy zagościły ryby. Te małe i duże. Uczniowie poznali rybki akwariowe, różne gatunki hodowanych w domowych akwariach: skalar, welon, mieczyk, glonojad, złota rybka. Zwróciliśmy także uwagę na różne ich kolory, kształty i wielkość. 
Dowiedzieliśmy się także jakie ryby zamieszkują wody słodkie a jakie wody słone. Które z nich są pod ochroną a które nie. I wreszcie które najchętniej jemy 

Zajęcia zakończyła wspaniała zabawa dla dzieci i dorosłych, czyli malowanie akwarium na folii. Uczniowie klas 3b i 3f pod okiem Pani Ewy i Pani Kasi oddali się jej z wielką uciechą. Ów zabawa trochę niespodziewanie przekształciła się w wielozmysłowe pole doświadczalne oraz okazję do artystycznych uniesień.
Malowanie na folii dostarczyło uczniom 3b i 3f wielu głębokich bodźców: dotykowych, słuchowych, wzrokowych – tak bardzo istotnych dla zrównoważonego rozwoju młodego człowieka. Było także okazją do plastycznego „wyżycia się” , przeżywania sztuki w różnych jej aspektach oraz ćwiczeń manualnych, co ostatecznie zaowocowało wytworem całkiem namacalnym…. 
Zapraszamy do galerii

Malowanie świąteczne i nie tylko

Poczucie wolności i swobody dają nam zabawy, w których nie martwimy się o czystość swoich ubrań i swojego ciała. Nie ma nic lepszego od swobodnego, niczym nie ograniczonego malowania. Technika malowania rękami pozwala na swobodną ekspresję emocji, rozwija wrażliwość dziecka i kształtuje jego emocjonalny stosunek do otoczenia. Warto skorzystać z tego sposobu wyrażania emocji – ta zabawa dla dzieci będzie świetnym i kreatywnym spędzeniem czasu. Należy pamiętać, że takie „brudne” zabawy plastyczne mają działanie terapeutyczne. Rozluźniają mięśnie u dzieci i dają mnóstwo frajdy. Warto zatem pozwolić dzieciom czasem się pobrudzić, a nawet zachęcać je do zabawy w brudzenie.

A co wyszło z „brudzenia się” klasom 3b i 3f?!
Zapraszamy do relacji!!!

Pierwszy dzień grudnia przywitał nas  ❄ ❄ ❄ ❄ ❄ zimowym nastrojem. Za oknami zrobiło się biało ❄ ❄ ❄ ❄ ❄ i przyjemnie. Z początkiem świątecznego miesiąca w świetlicy klas 3b i 3f zaczął panować wyjątkowy nastrój. Nasze piątkowe zajęcia poświęcone były… Reniferom :) Bo przecież renifery to nie tylko te słynne Renifery Świętego Mikołaja, tworzące jego zaprzęg i pomagające mu dostarczać prezenty dzieciom na całym świecie.
Podczas zajęć dowiedzieliśmy się, że renifery widzą niedostrzegalne dla ludzkiego oka promieniowanie ultrafioletowe. A także, że umożliwiają byt Lapończykom i innym ludom północy. Dostarczają mleka, skóry, mięsa i siły pociągowej.
A wiecie, że podczas epoki lodowcowej był także zwierzęciem spotykanym w Polsce. Dziś spotyka się jego szczątki kopalne.
Na koniec zajęć każdy uczeń wykonał własnego renifera . Zapraszamy do naszej galerii 

Z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia wychowawca klasy 3d oraz klas 4 przygotował dla swoich podopiecznych niespodziankę – ogromne puzzle, które po ułożeniu okazały się wizerunkiem dwóch misiów. Wiele frajdy mieli uczniowie podczas układania, przyklejania i malowania puzzli, ale najbardziej podobała się wszystkim możliwość stworzenia obramowania z odcisków własnych pomalowanych farbami dłoni.

Dekoracje na 11 listopada wykonane przez dzieci przebywające w świetlicy porannej wraz z   panią Renatą Królak oraz panią Anną Kawczyńską.

 

Jesień wcale nie musi być nudna i szara – odczarujmy ją kolorami i zabawami ze sztuką :)
Pomimo, iż każdy z nas odczuwa tęsknotę za ciepłymi promieniami letniego słońca, to nasi uczniowie z entuzjazmem witają jesień ze wszystkimi jej urokami. Uwielbiają jesienną twórczość. W naszych świetlicach nie pozwalamy się nudzić  w jesienne popołudnia. U nas zawsze możecie liczyć na porządną dawkę inspiracji :)
Zapraszamy do galerii prac naszych Świetlików!

Zabawa na boisku szkolnym nie musi być wcale nudna, a malowanie kredą znane nam wszystkim od lat, może przybrać zupełnie inne niż dotychczas oblicze. Nasza propozycja to zabawa w domalowywanie.  Jedno dziecko się kładzie na asfalcie a pozostali uczniowie dorysowują mu różne śmieszne, ciekawe elementy np. parasol, czapkę, piłkę, balonik, kwiatek, skrzydła itd. I w mgnieniu oka powstaje dużych rozmiarów arcydzieło, każde jedyne i niepowtarzalne. Malunki naszych twórczych uczniów uwieczniliśmy na zdjęciach, by stworzone obrazy zostały z nami na dłużej.

Wyświetl wg kategorii

godlologo singlebip_logo_pomn1_grad

Adres

Szkoła Podstawowa nr 267 im. Juliusza Słowackiego w Warszawie,
ul. Braci Załuskich 1 , 01-773 Warszawa